JOM JADI KAYA

Rezeki ALLAH seluas-luasnya. Setiap yang diciptakan oleh ALLAH adalah rezeki buat hambanya di muka bumi ini. Apa yang diperlukan adalah usaha untuk mencarinya. Dan dalam pencarian itu, ALLAH tidak pernah putus-putus membantu bagi mempermudahkan pencarian hamba-Nya.

Semasa kecil, emak Cik Syarah telah menghadiahkan AYAT 1000 DINAR ini untuk dihafal dan diamalkan. Emak hanya memberitahu bahawa AYAT 100 DINAR ini 'Pembuka Rezeki' dan jika selalu diamalkan, rezeki akan selalu murah.

Bila Cik Syarah dewasa, mula mendalami ilmu agama ALLAH, Cik Syarah dapati kata-kata emak ada kebenarannya. Malah lectures Cik Syarah pun selalu berpesan pada kami agar mengamalkan AYAT 1000 DINAR ini.

Dulu juga, Kak Ngah Cik Syarah ada berpesan agar dibaca Ayat 1000 DINAR ini 3x selepas solat. Dan dia dah rasa kebenarannya.

Apa yang Cik Syarah dapat....
Benar Cik Syarah tak kaya....tetapi Cik Syarah tak pernah miskin. Duit sentiasa ada walapun sedikit. Malah acapkali apa yang diminta cepat termakbul, malah adakalanya yang Cik Syarah tak minta pun dapat. Dan adakalanya juga, Cik Syarah terima rezeki yang tidak pernah Cik Syarah sangka-sangka.

Rezeki ALLAH itu pelbagai. Bukan dari segi wang ringgit sahaja. Kita mendapat family yang baik...rezeki. Kita mendapat kerja yang baik...rezeki. Kita mendapat kawan yang baik...rezeki. Kita mendapat boypren/girlpren yang best...rezeki. Kita dapat husbnd/wife yang best....rezeki. Kita mendapat tempat tinggal yang sistematik...rezeki. Malah kematian kita dalam 'husnul qhotimah' juga.....rezeki.

Yakinlah pada ALLAH. Bertawakkallah kepada-Nya. Dan selalulah mengingati ALLAH. Dan pohonlah sebanyak mungkin permintaan kerana DIA sukakan hamba yang meminta-minta pada-Nya.

Marilah kita sama-sama amalkan AYAT 1000 DINAR ini dan yakinlah pada DIA Yang Maha Berkuasa lagi Maha Pemurah....

{Segala Ilmu & Pengetahuan itu milik ALLAH}

No comments:

Post a Comment

Jom Share (^_^)