•*¨*•.¸¸KAKTUS BERDURI & ULAT¸¸.•*¨*•


(mungkin kalian dah pernah dengar @ tahu tentang citer nih-tp Cik Syarah nak share jugak)

Seorang pemuda berdoa kepada Allah agar diberikan Bunga & Rama-rama. Namun Allah memberikannya Kaktus & Ulat. Pemuda itu sedih, tidak faham mengapa pemberian-NYA berbeza daripada permintaanya. Kemudian pemuda itu berfikir : ALLAH mempunyai terlalu ramai umat untuk diuruskan & pemuda itu memutuskan untuk tidak mempersoalkannya.

Selepas satu tempoh, pemuda itu memikirkan semula permohonan doanya yang telah lama dilupakannya. Pemuda itu amat terperanjat apabila melihat dari pokok Kaktus yang hodoh & berduri itu tumbuh pula bunga yang cantik & daripada Ulat yang terselindung, telah bertukar menjadi Rama-rama yang cantik.

ALLAH sentiasa melakukan semua perkara yang betul!
Cara ALLAH sentiasanya cara terbaik, walaupun kelihatan semuanya salah.

Jika kita memohon sesuatu & menerima yang lain dari ALLAH, percayalah, pastinya ALLAH sentiasa mengurniakan apa yang dipinta pada masa yang sesuai. Apa yang dipinta....tidak semestinya apa yang diperlukan.

Allah tidak akan gagal memenuhi permintaan, teruskan berdoa tanpa ragu & mengeluh. ALLAH sangat sukakan hambanya yang meminta-minta pada-NYA.

Duri hari ini...adalah bunga hari esok.

ALLAH mengurniakan pilihan terbaik kepada mereka yang menyerahkan ketentuan kepada-NYA.

3 comments:

  1. yeahhhh .. suka sgt2 cte ni .. besttt .. (^_^) mcm berkait ngan azie skang jerk .. hehe .. bila bc cte ni buat azie berfikir .. berfikir .. dan berfikir .. ermmmmm .. huhu ..

    ReplyDelete
  2. mgkn prmntaan azie bru jd ulat....(^_^)

    ReplyDelete
  3. baik .. azie sabar menanti ulat tu bertukar jadi rama2 yang cantik .. buat azie tersenyum .. hehe .. (^_^)

    ReplyDelete

Jom Share (^_^)